خرید باتری UPS

خرید باتری UPS وست استار

قطع برق و باتری UPS:

در کشور ایران به دلایل زیادی از جمله عدم‌توسعه لازم در بخش تولید، عدم‌توجه دولت به توسعه نیروگاه اتمی، عدم‌تدبیر در رفع موانع توسعه تجدیدپذیرها، عدم‌توسعه نیروگاه‌های کوچک مقیاس، عدم‌توسعه ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی، خشکسالی، آماده‌نبودن واحدهای حرارتی، ورود زودهنگام وسایل سرمایشی و چاه های کشاورزی به مدار، عدم‌اصلاح الگوی مصرف با قطعی برق به طور جدی مواجه هستیم، هرچند که بهترین راه برای بهبود توسعه‌ی کشور از بین بردن موانع قطع برق است،

لذا تا فراهم آمدن این هدف کلان، شرکت های ایرانی با تولید محصولات با کیفیت در صدد کاهش مشکلات ناشی از قطعی برق، افت و افزایش ولتاژ لحظه ای، نويز خط، اعوجاج هارمونيکی، از طریق دستگاه های UPS و به تبع آن باتری UPS هستند. شرکت نوآوران علمی و صنعتی آکو با نام تجاری وست استار با تولید باتری های داخلی مرغوب کمک به رفع نیاز مصرف کنندگان و ایجاد چشم انداز اقتصادی روشن برای کشور کرده است، این شرکت برای رفاه مشتریان شرایطی فراهم آورده تا خرید باتری UPS وست استار هم به صورت روش های معمول تلفنی و حضوری و هم خرید اینترنتی باتری یو پی اس فراهم آید.

خرید باتری UPS

انواع باتری UPS

یکی از عوامل مهم در خرید باتری یو پی اس، نوع UPS و نیازهای انرژی برق آن است.

باتری‌ های یو پی اس معمولاً به یکی از سه نوع زیر تقسیم می‌شود:

  1. باتری یو پی اس اسید سربی (Sealed Lead Acid Batteries – SLA):خرید باتری UPS

    • باتری‌ های اسید سربی یکی از انواع معمولی باتری‌های UPS هستند.
    • باتری های سیلد لید اسید (Sealed Lead Acid) و VRLA یا لید اسیدValve-Regulated  از نام های باتری سرب اسید است
    • باتری AGM یا Absorbed Glass Mat نیز یکی از انواع باتری‌های SLA/VRLA است که در آن الکترولیت در جداسازهای بین صفحات صفحات دارای الیاف شیشه‌ای اسفنج مانند جذب می‌شود.

باتری‌های لیتیومی (Lithium Batteries):

خرید باتری UPS

باتری‌های لیتیومی جدیدتر و پیشرفته‌تر هستند. آنها سبک‌تر و با ظرفیت بیشتری نسبت به باتری‌های SLA عرضه می‌شوند. عمر مفید باتری‌های لیتیومی معمولاً بلندتر است و نیاز به تعویض کمتری دارند. باتری‌های لیتیوم-یون افت توان (تخلیه) کمتری نسبت به باتری‌های دیگر دارند، به این معنی که در طول زمان شارژ ذخیره‌شده در آن‌ها به نسبت کمتری از دست می‌رود.

باتری یو پی اس نیکل کادمیوم (Nickel Cadmium Batteries):

خرید باتری UPS

باتری نیکل کادمیوم (NiCd) یک نوع باتری قدیمی‌تر است که از دو عنصر شیمیایی نیکل (Nickel) و کادمیوم (Cadmium) تشکیل شده است. این نوع باتری‌ها در گذشته برای بسیاری از مصارف از جمله دستگاه‌های تلفن بی‌سیم، دستگاه‌های عکاسی، اسباب بازی‌ها، و دستگاه‌های مصرفی دیگر مورد استفاده قرار می‌گرفتند. از آن زمان، تکنولوژی باتری‌ها بهبود یافته و باتری‌های نیکل کادمیوم به خاطر ویژگی‌های محدودی مانند حافظه‌ی خود تخلیه و مسائل زیست محیطی، جایگزین شده‌اند.

باتری سیلد اسید با حاشیه سفید به صورت انیمیشن - باتری سیلداسید وست استار

آشنایی با انواع باتری باتری وست استار برای بهترین خرید باتری UPS:

باطری یو پی اس انواع متفاوتی دارد و بر اساس ولت و آمپراژ برای مصارف گوناگون استفاده می گردد.

نوع باطری یو پی اس: به عنوان مثال؛ باتری های وست استار در دو نوع GP و FT تولید شده است:

باتری یو پی اس سری FT (Front Terminal) برای مصارف صنایع مخابراتی استفاده می‌گردد. باتری های سری FT با تغییر در ساختار ترمینال ها و استفاده از فرمولاسیون ویژه در صفحات سربی و افزایش طول عمر، در مدل AGM و VRLA جهت استفاده در برخی از صنایع به ویژه صنعت مخابرات بهینه سازی شده است. باتری های 12 ولت سری FT در ظرفیت های 100 الی 200 آمپرساعت با طول عمر 10 SHG (در شرایط ایده آل) عرضه می گردد.

باتری یو پی اس سری GP (General Purpose) برای مصارف باتری یو پی اس، حمل و نقل، تجهیزات پزشکی، دیتاسنتر، نفت و گاز و پتروشیمی استفاده می‌گردد. باتری های سری GP در نوع AGM و VRLA با بهره‌مندی از قابلیت هایی چون کیفیت پایدار و ضریب اطمینان بالا در ظرفیت های مختلف در اغلب حوزه ها قابل استفاده می باشد. برای خرید باتری UPS می‌توان از باتری های 12 ولت سری GP در ظرفیت های 9 الی 200 آمپرساعت با طول عمر بیش از 5 سال بهره جست.

مقدار بار مورد انتظار برای خرید باتری یو پی اس:

به هر میزان، توان بار مصرفی بیشتر باشد، به ظرفیت باتری بالاتری نیاز است. توان بار بر حسب وات  (W)  که توسط یو پی اس تغذیه می گردد، اندازه گیری می‌شود.

اهمیت کاربرد مصرف باتری در صنایع مختلف درفلسفه‌ی فروش باتری یو پی اس یا باتری های 12 ولتی  موثر است. از جمله حوزه هایی که به طور معمول از یو پی اس استفاده می‌کنند می‌توان به صنایع زیر اشاره کرد.

نیروگاه‌، پالایشگاه، مصارف نظامی، سایت‌های مخابراتی، سیستم‌های خورشیدی، حمل و نقل، تجهیزات پزشکی و  دیتاسنتر از موارد پر کاربرد استفاده از این باتری‌ها می‌باشد.

باتری وست استار پاسخگوی نیاز تمامی حوزه ها و صنایع مرتبط می‌باشد.

خرید باتری UPS دکل های نفتی
شارژر خرید باتری UPS

ظرفیت شارژر برای خرید باتری UPS:

شارژر باتری UPS دستگاهی است که منجر به بازسازی الکترولیت‌های باتری، برای تبدیل به جریان الکتریکی می گردد. باتری‌هایی که بدین ترتیب شارژ می‌شوند، به عنوان باتری یو پی اس قابل شارژ شناخته می شود.

باتری ها در ظرفیت های مختلفی به بازار عرضه می گردد. میزان جریان مصرفی شارژر تعیین می‌کند که برای آنکه باتری کاملا شارژ شود یا میزان انرژی آن با استفاده کردن تخلیه گردد، چه قدر زمان نیاز است.

شارژرهای مورد استفاده در باطری یو پی اس وست استار با بیشینه شارژهای متفاوت  Float  و Equalizing  است.

شارژر شناور یا  Float:

پس از انجام عملیات راه اندازی باتری تا زمان دشارژ بعدی در حالت شارژ شناور قرار می‌گیرد. در این حالت، شارژر مضاف بر تامین کل بار تخلیه باتری ها که در اثـر بارهای لحظه ای صورت گرفته است را جبران می‌کند.

شارژ متعادل کننده یا Equalizing:

زمانی که کمتر شدن ولتاژ هر سلول از حداقل مجاز ترولتاژ سلول، کم شدن غلظت اسید از حد مشخص شـده قرار می گیرد، باتری ها به روش شارژ Equalizing  شارژ می گردد.

آشنایی با جنس بدنه برای خرید باتری یو پی اس:

بدنه باتری مخصوص UPS  وست استار از جنس ABS بوده که  این جنس از پلاستیک، بوده و عایق جریان الکتریسیته است. همچنین در برابر حرارت و رطوبت بالا از باتری محافظت می کند و از گسترش آتش جلوگیری می کند. این امر موجب بالا رفتن ایمنی باطری یو پی اس  می‌گردد.

با توجه به حساس بودن دستگاه های UPS بالا نگه داشتن سطح ایمنی آن ها بسیار مهم است لذا باتری برای یو پی اس باتوجه به اینکه سرب اسید وکیوم شده است، بدنه ABS این باتری ها از هرگونه نشتی جلوگیری می نماید.

خرید باتری UPS

از دیگر مواردی که برای خرید باتری یو پی اس می بایست، مورد توجه قرار داد:

ولتاژ نامی، ظرفیت نامی، ابعاد، وزن تقریبی، ترمینال، بیشترین جریان تخلیه، مقاومت داخلی (به طور تقریبی)، بازه دمای کارکرد، دمای نامی کارکرد، بیشینه جریان شارژ، تاثیرات دما بر ظرفیت و نوع تخلیه می باشد.

برای آگاهی از جزییات مشخصات و ویژگی های باتـری های یو پی اس وست استار کاتالوگ را مطالعه فرمایید:

کاتالوگ محصولات وست استار

نحوه ی نگهداری باطری های یو پی اس:

اگر خریدار باتری یو پی اس هستید، توجه به نگهداری باتری ها از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا توجه به موارد زیر ضروری به نظر می‌رسد:

شرایط نگهداری - خرید باتری UPS

وقتی که باتری یو پی اس دشارژ می شود نباید ولتاژ از ولتاژ تخلیه نهایی کمتر باشد.

شارژ فوری باتری یو پی اس پس از تخلیه یا تخلیه بیش از حد نباید اتفاق بیفتد.

در باتری یو پی اس اتصال کوتاه نباید رخ دهد.

از باتری یو پی اس در کابینت هایی که مسیر خروج هوا ندارد استفاده نشود.

باتری‌ یو پی اس نباید از حالت پلمپ در بیاید.

از باتری یو پی اس با برند‌های مختلف در کنار هم استفاده نکنید.

اگر باتری یو پی اس چند ماه استفاده نشده باشد، باید سریع شارژ شوند.

باتری یو پی اس باید در تجهیزات محکم نصب شوند.

دمای محیط قرارگیری باتری یو پی اس نباید بیش از 20 درجه سانتیگراد گردد.

لزوم گارانتی برای خرید باطری یو پی اس:

گارانتی و ضمانت نامه خرید باتری UPS وست استار

باتری های UPS یکی از پرمصرف ترین نوع باتری ها و منبع قدرت میلیون ها وسیله خانگی، تجاری ، پزشکی ، نظامی، نفت و گاز و پتروشیمی، حمل و نقل و بسیاری از  صنایع در سراسر جهان هستند.  به علت حساسیت بالا، اهمیت و قیمت تجهیزات ، ضمانتی که به صحت و سلامت دستگاه های فوق موضوعیت بخشد، ضرورت پیدا می کند. 

اصلی ترین هدف گارانتی محصولات از زاویه نگاه باتری وست استار آسودگی خاطر مشتریان در دوران پس از خرید کالا است، باتری وست استار با ارائه‌ی گارانتی های 12 تا 24 ماهه این مهم را برای مشتریان خود فراهم آورده است.

گارانتی محصولات وست استار

سوالات متداول:

نکات خرید باتری ups

برای خرید باتری یو پی اس مهم ترین نکته، خدمات پس از فروش و گارانتی می باشد. پس از آن محاسبات فنی برای انتخاب ظرفیت و تعداد باتری های ups  است.

باتری یو پی اس (UPS) و باتری ماشین دو نوع باتری متفاوت هستند.

باتری یو پی اس برای تامین برق پایدار در صورت قطعی برق از شبکه استفاده می‌شود. در واقع، UPS یک دستگاه الکترونیکی است که با استفاده از باتری‌های قابل شارژ، برق بدون وقفه را به دستگاه‌های الکترونیکی ارائه می‌دهد. باتری یو پی اس برای تجهیزاتی مانند کامپیوتر و سرورها، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های اعلام حریق و امنیتی و غیره استفاده می‌شود. در حالی که باتری ماشین برای راه‌اندازی موتور خودرو استفاده می‌شود.

این باتری‌ها برای ارائه برق به سیستم‌های روشنایی، رادیو، سیستم تهویه و سیستم‌های دیگر خودرو نیز استفاده می‌شوند. باتری ماشین بیشتر از نوع باتری سرب-استارتی استفاده می‌کند که برای تولید برق به صورت تعداد زیادی از سلول‌های الکتریکی مرتبط با هم قرار داده شده‌اند.

هر جایی که قطع برق می تواند اختلال در عملکرد سیستم های مهم و حیاتی را بوجود بیارد، یو پی اس ها وارد میدان می شوند. قلب یو پی اس ها برای پشتیبانی انرژی الکتریکی دستگاه های حساس، باتری های آنها می باشد. پس انتخاب صحیح باتری می تواند در عملکرد بهتر ups ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

قطع برق و باتری UPS:

در کشور ایران به دلایل زیادی از جمله عدم‌توسعه لازم در بخش تولید، عدم‌توجه دولت به توسعه نیروگاه اتمی، عدم‌تدبیر در رفع موانع توسعه تجدیدپذیرها، عدم‌توسعه نیروگاه‌های کوچک مقیاس، عدم‌توسعه ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی، خشکسالی، آماده‌نبودن واحدهای حرارتی، ورود زودهنگام وسایل سرمایشی و چاه های کشاورزی به مدار، عدم‌اصلاح الگوی مصرف با قطعی برق به طور جدی مواجه هستیم، هرچند که بهترین راه برای بهبود توسعه ی کشور از بین بردن موانع قطع برق است،

لذا تا فراهم آمدن این هدف کلان شرکت های ایرانی با تولید محصولات با کیفیت در صدد کاهش مشکلات ناشی از قطعی برق، افت و افزایش ولتاژ لحظه ای، نويز خط، اعوجاج هارمونيکی ، از طریق دستگاه های UPS و به تبع آن باتری UPS هستند. شرکت نوآوران علمی و صنعتی آکو با نام تجاری وست استار با تولید باتری های داخلی مرغوب کمک به رفع نیاز مصرف کنندگان و ایجاد چشم انداز اقتصادی روشن برای کشور کرده است، این شرکت برای رفاه مشتریان شرایطی فراهم آورده تا خرید باتری UPS وست استار هم به صورت روش های معمول تلفنی و حضوری و هم خرید اینترنتی باتری یو پی اس فراهم آید.

خرید باتری UPS

خرید باتری یو پی اس

باطری یو پی اس انواع متفاوتی دارد و بر اساس ولت و آمپراژ برای مصارف گوناگون استفاده می گردد. در میزان تنوع باتری UPS فاکتورهای مختلفی موثر است: ظرفیت باطری یو پی اس: باتری های وست استار در دو نوع GP و FT تولید شده است: سری های FT برای مصارف صنایع مخابراتی استفاده می گردد.

باتری های سری (Front Terminal) با تغییر در ساختار ترمینال ها و استفاده از فرمولاسیون ویژه در صفحات سربی و افزایش طول عمر، در مدل AGM و VRLA جهت استفاده در برخی از صنایع به ویژه صنعت مخابرات بهینه سازی شده است. باتری های 12 ولت سری FT در ظرفیت های 100 الی 200 آمپرساعت با طول عمر 10 SHG (در شرایط ایده آل) عرضه می گردد. سری های GP برای مصارف باتری یو پی اس، حمل و نقل، تجهیزات پزشکی، دیتاسنتر، نفت و گاز و پتروشیمی استفاده می گردد. باتری های سری (General Purpose) در نوع AGM و VRLA با بهره‌مندی از قابلیت هایی چون کیفیت پایدار و ضریب اطمینان بالا در ظرفیت های مختلف در اغلب حوزه ها قابل استفاده می باشد. برای خرید باتری UPS می‌توان از باتری های 12 ولت سری GP در ظرفیت های 9 الی 200 آمپرساعت با طول عمر بیش از 5 سال بهره جست.

باتری سیلد اسید با حاشیه سفید به صورت انیمیشن - باتری سیلداسید وست استار

مقدار بار مورد انتظار برای خرید باتری یو پی اس:

به هر میزان، توان بار مصرفی بیشتر باشد، به ظرفیت باتری بالاتری نیاز است. توان بار بر حسب وات  (W)  که توسط یو پی اس تغذیه می گردد، اندازه گیری می‌شود.

اهمیت کاربرد مصرف باتری در صنایع مختلف درفلسفه‌ی فروش باتری یو پی اس یا باتری های دو ولتی  موثر است. از جمله حوزه هایی که به طور معمول از یو پی اس استفاده می‌کنند می‌توان به صنایع زیر اشاره کرد.

نیروگاه ها، پالایشگاه، مصارف نظامی، سایت‌های مخابراتی، سیستم‌های خورشیدی، حمل و نقل، تجهیزات پزشکی و  دیتاسنتر از موارد پر کاربرد استفاده از این باتری‌ها می‌باشد.

باتری وست استار پاسخگوی نیاز تمامی حوزه ها و صنایع مرتبط می‌باشد.

خرید باتری UPS دکل های نفتی

ظرفیت شارژر برای خرید باتری یو پی اس:

شارژر باتری UPS دستگاهی است که منجر به بازسازی الکترولیت‌های باتری، برای تبدیل به جریان الکتریکی می گردد. باتری‌هایی که بدین ترتیب شارژ می‌شوند، به عنوان باتری یو پی اس قابل شارژ شناخته می‌شود.

باتری‌ها در ظرفیت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌گردد. میزان جریان مصرفی شارژر تعیین می‌کند که برای آنکه باتری کاملا شارژ شود یا میزان انرژی آن با استفاده کردن تخلیه گردد چه قدر زمان نیاز است.

شارژرهای مورد استفاده در باطری یو پی اس وست استار با بیشینه شارژهای متفاوت  Float  و Equalizing  است.

شارژر شناور یا  Float:

پس از انجام عملیات راه اندازی باتری تا زمان دشارژ بعدی در حالت شارژ شناور قرار می‌گیرد. در این حالت، شارژر مضاف بر تامین کل بار تخلیه باتری ها که در اثـر بارهای لحظه‌ای صورت گرفته است را جبران می‌کند.

شارژ متعادل کننده یا Equalizing:

زمانی که کمتر شدن ولتاژ هر سلول از حداقل مجاز ترولتاژ سلول، کم شدن غلظت اسید از حد مشخص شـده قرار می گیرد، باتری ها به روش شارژ Equalizing  شارژ می‌گردد.

شارژر خرید باتری UPS

آشنایی با جنس بدنه برای خرید باتری یو پی اس:

بدنه باتری مخصوص UPS  وست استار از جنس ABS بوده که  این جنس از پلاستیک، بوده و عایق جریان الکتریسیته است. همچنین در برابر حرارت و رطوبت بالا از باتری محافظت می کند و از گسترش آتش جلوگیری می‌کند. این امر موجب بالا رفتن ایمنی باطری یو پی اس  می‌گردد.

با توجه به حساس بودن دستگاه های UPS بالا نگه داشتن سطح ایمنی آن ها بسیار مهم است لذا باتری برای یو پی اس باتوجه به اینکه سرب اسید وکیوم شده است، بدنه ABS این باتری ها از هرگونه نشتی جلوگیری می‌نماید.

از دیگر مواردی که برای خرید باتری یو پی اس می بایست، مورد توجه قرار داد:

ولتاژ نامی، ظرفیت نامی، ابعاد، وزن تقریبی، ترمینال، بیشترین جریان تخلیه، مقاومت داخلی (به طور تقریبی)، بازه دمای کارکرد، دمای نامی کارکرد، بیشینه جریان شارژ، تاثیرات دما بر ظرفیت و نوع تخلیه می‌باشد.

برای آگاهی از جزییات مشخصات و ویژگی های باتـری های یو پی اس وست استار کاتالوگ را مطالعه فرمایید:

کاتالوگ محصولات وست استار
کاتالوگ باتری وست استار

نحوه ی نگهداری باطری های یو پی اس:

اگر خریدار باتری یو پی اس هستید، توجه به نگهداری باتری ها از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا توجه به موارد زیر ضروری به نظر می‌رسد:

وقتی که باتری دشارژ می شود نباید ولتاژ از ولتاژ تخلیه نهایی کمتر باشد.

شارژ فوری پس از تخلیه یا تخلیه بیش از حد نباید اتفاق بیفتد.

اتصال کوتاه نباید رخ دهد.

از باتری ها در کابینت هایی که مسیر خروج هوا ندارد استفاده نشود.

شارژ فوری پس از تخلیه یا تخلیه بیش از حد نباید اتفاق بیفتد.

اتصال کوتاه نباید رخ دهد.

از باتری ها در کابینت هایی که مسیر خروج هوا ندارد استفاده نشود.

باتری‌ها نباید از حالت پلمپ در بیاید.

از باتری‌های با برند‌های مختلف در کنار هم استفاده نکنید.

باتری هایی که چند ماه استفاده نشده اند باید سریع شارژ شوند.

باتری‌ها باید در تجهیزات محکم نصب شوند.

دمای محیط قرارگیری باتری نباید بیش از 20 درجه سانتیگراد گردد.

شرایط نگهداری - خرید باتری UPS

لزوم گارانتی برای خرید باطری یو پی اس:

باتری های UPS یکی از پرمصرف ترین نوع باتری ها و منبع قدرت میلیون ها وسیله خانگی، تجاری ، پزشکی ، نظامی، نفت و گاز و پتروشیمی، حمل و نقل و بسیاری از  صنایع در سراسر جهان هستند.  به علت حساسیت بالا، اهمیت و قیمت تجهیزات ، ضمانتی که به صحت و سلامت دستگاه های فوق موضوعیت بخشد، ضرورت پیدا می کند. 

اصلی ترین هدف گارانتی محصولات از زاویه نگاه باتری وست استار آسودگی خاطر مشتریان در دوران پس از خرید کالا است، باتری وست استار با ارائه‌ی گارانتی های 12 تا 24 ماهه این مهم را برای مشتریان خود فراهم آورده است.