باتری یو پی اس تجهیزات حمل و نقل:

صنعت حمل و نقل در حال حاضر به عنوان یک عنصر حیاتی در جابجایی کالاها و مردم در جهان امروزی است. از این‌رو نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری و به وجود آمدن تمدن‌ها داشته است. تجارتی که به این واسطه بین کشور‌های مختلف انجام می‌گیرد، تاثیر زیادی در رونق و شکوفایی و رشد کشورها دارد و از این حیث بسیار با اهمیت به شمار می‌رود. رشد، توانایی و نیاز به حمل و نقل مقادیر زیادی کالا یا تعداد زیادی از مردم در مسافت‌های طولانی با سرعت بالا در راحتی و ایمنی یک شاخص تمدن و به ویژه پیشرفت تکنولوژی بوده است. هر نوع وقفه در ارائه خدمات حمل و نقل امری غیرقابل قبول می‌باشد، لذا در جریان بودن همیشگی برق برای تجهیزات صنعت حمل و نقل بسیار ضروری است. لذا استفاده‌ از یو پی اس و باتری یو پی اس برای تجهیزات حمل و نقل اهمیت پیدا می‌کند. باتری های مورد استفاده برای یو پی اس تجهیزات حمل و نقل شامل باتری های سیلد اسید(متداول تر)  و لیتیوم یون (جدیدتر)  است.

.

نقش باتری یو پی اس تجهیزات حمل ونقل شامل بخش های مختلفی است که عبارت اند از:

حمل و نقل دریایی- باتری یو پی اس تجهیزات حمل و نقل وست استار

باتری یو پی اس تجهیزات حمل ونقل دریایی:

حمل و نقل دریایی عبارت است از جابجایی افراد، کالاها و غیره به‌وسیله قایق، کشتی و دیگر شناورها از روی دریاها، اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها، کانال‌ها و رودخانه‌ها. کالاهایی که از طریق دریا حمل می‌شوند معمولاً دارای حجم و وزن زیادی می‌باشند. طولانی بودن ‏زمان حمل در اکثر اوقات توجیه چندانی برای مسافر ندارد. از سوی دیگر در بعضی موارد مشخصات جغرافیایی ‏کشور این نحوه ورود کالا و مسافر را غیر ممکن می‌کند چرا که دسترسی به آب‌های آزاد در تمام کشورها مقدور نمی‌باشد. اما با تمام این موارد حمل و نقل دریایی مهمترین نوع حمل بوده و درصد بالایی از تجارت جهان بدین شیوه به مقاصد حمل می‌رسد.

در حمل و نقل دریایی، استفاده از منابع برق بدون وقفه بسیار حائز اهمیت است. برای تأمین برق پایدار و بدون وقفه در کشتی‌ها، معمولا از ژنراتورهای دیزلی استفاده می‌شود. این ژنراتورها به منظور تأمین برق برای تمامی سیستم‌های الکتریکی کشتی، از جمله سیستم‌های نورپردازی، تهویه مطبوع، ابزار دقیق و سیستم‌های ارتباطی و اطلاعاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای تأمین برق بدون وقفه، معمولا ژنراتورهای دیزلی به صورت پشتیبان با یکدیگر اتصال داده می‌شوند تا در صورت بروز خطا یا نقص در یکی از ژنراتورها، ژنراتور دیگر به عنوان منبع برق پشتیبان فعال شود و تأمین برق بدون وقفه ادامه یابد. همچنین برای افزایش ایمنی و عملکرد سیستم، معمولا از سیستم UPS (Uninterruptible Power Supply) نیز استفاده می‌شود که با استفاده از باتری‌های قابل شارژ، تأمین برق پایداری در حالت اضطراری را فراهم می‌کند. علاوه بر این، در کشتی‌های بزرگ، معمولا از سیستم‌های Power Management System (PMS) نیز استفاده می‌شود. این سیستم‌ها به منظور بهینه‌سازی مصرف برق در کشتی طراحی شده‌اند و با مدیریت مصرف برق در تمامی سیستم‌های الکتریکی کشتی، از مصرف اضافی برق جلوگیری می‌کنند. این سیستم‌ها با مانیتورینگ مداوم بار برق و مدیریت مصرف برق توانایی تأمین برق پایدار را افزایش می‌دهد. تأمین برق پایدار در کشتی‌های دریایی بسیار حائز اهمیت است، زیرا این کشتی‌ها برای مدت زمان طولانی در دریا قرار می‌گیرند و برای تأمین امنیت و راحتی سفر باید برق بدون وقفه و به صورت پایدار فراهم شود. برای این منظور، علاوه بر سیستم‌های دیزل ژنراتور و UPS، سیستم‌های دیگری نیز در کشتی‌های دریایی بکار می‌روند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

سیستم‌های Power Conditioner: این سیستم‌ها برای حفظ کیفیت برق و حذف نویزهای الکتریکی موجود در شبکه برق کاربرد دارند. با حذف این نویزها، از کاهش عمر تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی کشتی جلوگیری می‌شود و همچنین امکان ایجاد مشکلات در سیستم‌های الکترونیکی کشتی به حداقل ممکن می‌رسد.

سیستم‌های Power Distribution Unit (PDU): این سیستم‌ها برای توزیع برق در سیستم‌های الکتریکی کشتی به کار می‌روند. با استفاده از این سیستم‌ها، برق به صورت یکنواخت و پایدار در سیستم‌های الکتریکی کشتی توزیع می‌شود و به مصرف اضافی برق جلوگیری می‌شود.

سیستم‌های Power Monitoring: این سیستم‌ها برای مانیتورینگ مصرف برق در سیستم‌های الکتریکی کشتی استفاده می‌شوند. با استفاده از این سیستم‌ها، می‌توان مصرف برق را در سیستم‌های مختلف کشتی مانیتور کرد و در صورت مشاهده افزایش مصرف برق، اقدام به بهینه‌سازی مصرف برق نمود.

حمل و نقل جاده ایی- باتری یو پی اس تجهیزات حمل و نقل وست استار

باتری یو پی اس تجهیزات حمل ونقل جاده‌ای:

به طور کلی این روش یکی از مهم ترین و اساسی‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود که از زمان‌های قدیم توسط انسان‌ها به وسیله حیوانات صورت می‌گر‌فت که رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های جدید شاهد توسعه و پیشرفت این صنعت خواهیم‌بود. استفاده از منبع برق بدون وقفه در حمل و نقل جاده ای می‌تواند به صورت مستقیم باعث بهبود عملکرد و افزایش امنیت در موارد زیر شود:

  • تجهیزات الکترونیکی: در حمل و نقل جاده ای، بسیاری از تجهیزات الکترونیکی مانند دوربین های دیدبانی، سیستم های صوتی، سیستم های ارتباطی و غیره به برق نیاز دارند. استفاده از یک منبع برق پایدار و بدون وقفه، این تجهیزات را از هرگونه قطعی یا خرابی جلوگیری می کند و تضمین می کند که در صورت وقوع حوادث، این تجهیزات بدون مشکل کار خود را انجام دهند.
  • نظام رانندگی: بسیاری از نظام های رانندگی نیز برای کار خود به برق نیاز دارند. به عنوان مثال، بسیاری از خودروها دارای سیستم های رانندگی خودکار هستند که برای کارکرد آنها به برق نیاز دارند. استفاده از یک منبع برق پایدار و بدون وقفه، این نظام ها را در هنگام رانندگی مطمئن تر می کند و به راننده کمک می کند تا در شرایط نامساعد نیز به خوبی بتواند کنترل خودرو را داشته باشد.
  • کارایی و اقتصاد: استفاده از منبع برق پایدار و بدون وقفه، می تواند به بهبود کارایی و اقتصادی در حمل و نقل جاده ای کمک کند. با تضمین تامین برق پایدار، می‌توان هزینه‌های ناشی از قطعی برق، خرابی تجهیزات و تأخیر در حمل و نقل را کاهش داد. به همین دلیل، استفاده از منبع برق پایدار و بدون وقفه، می‌تواند به بهبود کارایی و اقتصادی در حمل و نقل جاده ای کمک کند. همچنین، با تضمین تأمین برق پایدار، می توان مصرف سوخت خودروها را کاهش داد و در نتیجه به صرفه ترین استفاده از منابع سوختی دست یافت.

    در نهایت، باید توجه داشت که برای استفاده موثر از یک منبع برق پایدار و بدون وقفه در حمل و نقل جاده‌ای، نیاز است که این منبع برق با توجه به نیازهای خاص و منحصر به فرد هر حمل و نقل جاده ای طراحی و پیاده سازی شود. همچنین، باید به دقت از مزایای و معایب هر منبع برق استفاده شده در حمل و نقل جاده‌ای آگاهی پیدا کرد تا بهترین انتخاب برای هر حمل و نقل جاده‌ای داشته باشیم.

استفاده از باتری وست استار یو پی اس برای حمل و نقل جاده ایی
حمل و نقل هوایی - باتری یو پی اس تجهیزات حمل و نقل وست استار

باتری یو پی اس تجهیزات حمل ونقل هوایی:

یکی از روش‌هایی که از آن بسیار استقبال گردیده حمل نقل هوایی است که در بین افراد و شرکت‌های مختلف محبوبیت فراوانی دارد که بخاطر سرعت زیادی که در جابه جایی کالا و افراد دارد یکی از بهترین روش‌های حمل و نقل محسوب می‌شود .

برای استفاده از منبع برق بدون وقفه در حمل و نقل هوایی، معمولا از سیستم‌های مدیریت قدرت یا Electrical Power Management System (EPMS) استفاده می‌شود.

این سیستم‌ها به منظور تأمین برق به تمامی سیستم‌های هواپیما، مانند سیستم‌های نورپردازی، ابزار دقیق، مانیتورهای روی صندلی‌ها و غیره طراحی شده‌اند. در این سیستم‌ها، باتری‌ها، مولد برق اصلی و مولد برق اضطراری در کنار یکدیگر قرار دارند و بر اساس نیاز، سیستم‌های مختلف از یکی از منابع برق استفاده می‌کنند.

در صورتی که باتری‌ها و مولد برق اصلی بیش از حد مشغول کار شوند، مولد برق اضطراری فعال می‌شود تا از این طریق اطمینان حاصل شود که در صورت بروز خطا در سیستم، منابع برق بدون وقفه وجود دارند. همچنین این سیستم‌ها از طریق سنسورهایی که بر روی برقراری ارتباط با منابع برق قرار دارند، برای ارائه هشدار در صورت بروز مشکل در سیستم استفاده می‌شود.

باتری یو پی اس تجهیزات حمل ونقل ریلی:

حمل و نقل ریلی نوعی حمل و نقل بین‌المللی است برای انتقال محموله از طریق شبکه راه آهن و ایستگاه که در مقایسه با سایر وسایل نقلیه، ایمنی بیشتری دارد و حوادث ریلی کمتری در آن رخ می‌دهد اما زمانی که منجر به حادثه شود از نظر خسارت، هزینه و اعتبار شدت بیشتری خواهد داشت. در حمل و نقل ریلی مصرف انرژی بسیار به صرفه عمل می‌کند. برای استفاده از منبع برق بدون وقفه در حمل و نقل ریلی، معمولا از سیستم‌های UPS یا Uninterruptible Power Supply استفاده می‌شود. این سیستم‌ها از باتری‌های قابل شارژ به عنوان منبع برق پشتیبان استفاده می‌کنند و در صورت قطع شدن برق از شبکه عمومی، باتری‌های خود را برای تأمین برق به دستگاه‌های الکتریکی مورد نظر مورد استفاده قرار می‌دهند.

علاوه بر UPS، در راه‌آهن، معمولا از سیستم‌های تأمین برق اضطراری یا Emergency Power Supply (EPS) نیز استفاده می‌شود. این سیستم‌ها، به طور معمول با استفاده از دیزل یا گاز، تولید برق اضطراری را فراهم می‌کنند و می‌توانند به طور خودکار  در صورت بروز خطا در سیستم تأمین برق اصلی فعال شوند.

در هر دو مورد، هدف اصلی این است که تأمین برق بدون وقفه به دستگاه‌های الکتریکی مهم در حمل و نقل ریلی تأمین شود و در نتیجه مطمئن شویم که سیستم‌های امنیتی، اطلاعاتی و دیگر تجهیزات مورد نیاز برای اجرای صحیح و امن حرکت قطار به درستی کار می‌کنند.

حمل و نقل ریلی - باتری یو پی اس تجهیزات حمل و نقل وست استار

کاربرد باتری یو پی اس تجهیزات حمل و نقل

امروز با رشد صنعت حمل ونقل در بخش های مختلف ریلی ، هوایی ،دریایی و … زیر ساخت‌های کاربردی در این صنعت به طور فزاینده ای روبه رشد و در حال تجهیز شدن به فناوری های پیشرفته و پیچیده است و تمرکز اصلی برروی ایمنی و تداوم برق و کاهش خطر هستند. هر آنچه که باعث توقف در ارائه خدمات حمل و نقل گردد غیر قابل قبول و گاهی خسارت های غیر قابل جبرانی به بار می آورد. تدوام برق رسانی و تضمین این تداوم نقش مهمی در ارائه خدمات در بخش های مختلف بخصوص خدمات راه آهن، فرودگاه، مترو ،کشتی ها و خودرو های سنگین  و تمامی بخش هایی که نیاز به محافظت از قطعی برق احتمالی دارند الزامی است . استفاده از یو پی اس و باتری های صنعتی با کیفیت در این شرایط بحرانی می‌تواند بسیار راه گشا باشد. باتری‌های یو پی اس وست استار محصولات سفارشی با کیفیت مرغوب قابل استفاده در تجهیزات حمل و نقل، توسط مهندسان متخصص این حرفه تولید و در سطح جهانی کنترل و نظارت می‌شوند.

باتری یو پی اس تجهیزات حمل و نقل:

صنعت حمل و نقل در حال حاضر به عنوان یک عنصر حیاتی در جابجایی کالاها و مردم در جهان امروزی است. از این‌رو نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری و به وجود آمدن تمدن‌ها داشته است. تجارتی که به این واسطه بین کشور‌های مختلف انجام می‌گیرد، تاثیر زیادی در رونق و شکوفایی و رشد کشورها دارد و از این حیث بسیار با اهمیت به شمار می‌رود. رشد، توانایی و نیاز به حمل و نقل مقادیر زیادی کالا یا تعداد زیادی از مردم در مسافت‌های طولانی با سرعت بالا در راحتی و ایمنی یک شاخص تمدن و به ویژه پیشرفت تکنولوژی بوده است. هر نوع وقفه در ارائه خدمات حمل و نقل امری غیرقابل قبول می‌باشد، لذا در جریان بودن همیشگی برق برای تجهیزات صنعت حمل و نقل بسیار ضروری است. لذا استفاده‌ از یو پی اس و باتری یو پی اس برای تجهیزات حمل و نقل اهمیت پیدا می‌کند. باتری های مورد استفاده برای یو پی اس تجهیزات حمل و نقل شامل باتری های سیلد اسید(متداول تر)  و لیتیوم یون (جدیدتر)  است.

حمل و نقل جاده ایی- باتری یو پی اس تجهیزات حمل و نقل وست استار

باتری یو پی اس تجهیزات حمل ونقل جاده‌ای:

به طور کلی این روش یکی از مهم ترین و اساسی‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود که از زمان‌های قدیم توسط انسان‌ها به وسیله حیوانات صورت می‌گر‌فت که رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های جدید شاهد توسعه و پیشرفت این صنعت خواهیم‌بود. استفاده از منبع برق بدون وقفه در حمل و نقل جاده ای می‌تواند به صورت مستقیم باعث بهبود عملکرد و افزایش امنیت در موارد زیر شود:

  • تجهیزات الکترونیکی: در حمل و نقل جاده ای، بسیاری از تجهیزات الکترونیکی مانند دوربین های دیدبانی، سیستم های صوتی، سیستم های ارتباطی و غیره به برق نیاز دارند. استفاده از یک منبع برق پایدار و بدون وقفه، این تجهیزات را از هرگونه قطعی یا خرابی جلوگیری می کند و تضمین می کند که در صورت وقوع حوادث، این تجهیزات بدون مشکل کار خود را انجام دهند.
  • نظام رانندگی: بسیاری از نظام های رانندگی نیز برای کار خود به برق نیاز دارند. به عنوان مثال، بسیاری از خودروها دارای سیستم های رانندگی خودکار هستند که برای کارکرد آنها به برق نیاز دارند. استفاده از یک منبع برق پایدار و بدون وقفه، این نظام ها را در هنگام رانندگی مطمئن تر می کند و به راننده کمک می کند تا در شرایط نامساعد نیز به خوبی بتواند کنترل خودرو را داشته باشد.
  • کارایی و اقتصاد: استفاده از منبع برق پایدار و بدون وقفه، می تواند به بهبود کارایی و اقتصادی در حمل و نقل جاده ای کمک کند. با تضمین تامین برق پایدار، می‌توان هزینه‌های ناشی از قطعی برق، خرابی تجهیزات و تأخیر در حمل و نقل را کاهش داد. به همین دلیل، استفاده از منبع برق پایدار و بدون وقفه، می‌تواند به بهبود کارایی و اقتصادی در حمل و نقل جاده ای کمک کند. همچنین، با تضمین تأمین برق پایدار، می توان مصرف سوخت خودروها را کاهش داد و در نتیجه به صرفه ترین استفاده از منابع سوختی دست یافت.

    در نهایت، باید توجه داشت که برای استفاده موثر از یک منبع برق پایدار و بدون وقفه در حمل و نقل جاده‌ای، نیاز است که این منبع برق با توجه به نیازهای خاص و منحصر به فرد هر حمل و نقل جاده ای طراحی و پیاده سازی شود. همچنین، باید به دقت از مزایای و معایب هر منبع برق استفاده شده در حمل و نقل جاده‌ای آگاهی پیدا کرد تا بهترین انتخاب برای هر حمل و نقل جاده‌ای داشته باشیم.

حمل و نقل هوایی - باتری یو پی اس تجهیزات حمل و نقل وست استار

باتری یو پی اس تجهیزات حمل ونقل هوایی:

یکی از روش‌هایی که از آن بسیار استقبال گردیده حمل نقل هوایی است که در بین افراد و شرکت‌های مختلف محبوبیت فراوانی دارد که بخاطر سرعت زیادی که در جابه جایی کالا و افراد دارد یکی از بهترین روش‌های حمل و نقل محسوب می‌شود .

برای استفاده از منبع برق بدون وقفه در حمل و نقل هوایی، معمولا از سیستم‌های مدیریت قدرت یا Electrical Power Management System (EPMS) استفاده می‌شود.

این سیستم‌ها به منظور تأمین برق به تمامی سیستم‌های هواپیما، مانند سیستم‌های نورپردازی، ابزار دقیق، مانیتورهای روی صندلی‌ها و غیره طراحی شده‌اند. در این سیستم‌ها، باتری‌ها، مولد برق اصلی و مولد برق اضطراری در کنار یکدیگر قرار دارند و بر اساس نیاز، سیستم‌های مختلف از یکی از منابع برق استفاده می‌کنند.

در صورتی که باتری‌ها و مولد برق اصلی بیش از حد مشغول کار شوند، مولد برق اضطراری فعال می‌شود تا از این طریق اطمینان حاصل شود که در صورت بروز خطا در سیستم، منابع برق بدون وقفه وجود دارند. همچنین این سیستم‌ها از طریق سنسورهایی که بر روی برقراری ارتباط با منابع برق قرار دارند، برای ارائه هشدار در صورت بروز مشکل در سیستم استفاده می‌شود.
حمل و نقل ریلی - باتری یو پی اس تجهیزات حمل و نقل وست استار

باتری یو پی اس تجهیزات حمل ونقل ریلی:

حمل و نقل ریلی نوعی حمل و نقل بین‌المللی است برای انتقال محموله از طریق شبکه راه آهن و ایستگاه که در مقایسه با سایر وسایل نقلیه، ایمنی بیشتری دارد و حوادث ریلی کمتری در آن رخ می‌دهد اما زمانی که منجر به حادثه شود از نظر خسارت، هزینه و اعتبار شدت بیشتری خواهد داشت. در حمل و نقل ریلی مصرف انرژی بسیار به صرفه عمل می‌کند. برای استفاده از منبع برق بدون وقفه در حمل و نقل ریلی، معمولا از سیستم‌های UPS یا Uninterruptible Power Supply استفاده می‌شود. این سیستم‌ها از باتری‌های قابل شارژ به عنوان منبع برق پشتیبان استفاده می‌کنند و در صورت قطع شدن برق از شبکه عمومی، باتری‌های خود را برای تأمین برق به دستگاه‌های الکتریکی مورد نظر مورد استفاده قرار می‌دهند.

علاوه بر UPS، در راه‌آهن، معمولا از سیستم‌های تأمین برق اضطراری یا Emergency Power Supply (EPS) نیز استفاده می‌شود. این سیستم‌ها، به طور معمول با استفاده از دیزل یا گاز، تولید برق اضطراری را فراهم می‌کنند و می‌توانند به طور خودکار  در صورت بروز خطا در سیستم تأمین برق اصلی فعال شوند.

در هر دو مورد، هدف اصلی این است که تأمین برق بدون وقفه به دستگاه‌های الکتریکی مهم در حمل و نقل ریلی تأمین شود و در نتیجه مطمئن شویم که سیستم‌های امنیتی، اطلاعاتی و دیگر تجهیزات مورد نیاز برای اجرای صحیح و امن حرکت قطار به درستی کار می‌کنند.

حمل و نقل دریایی- باتری یو پی اس تجهیزات حمل و نقل وست استار

باتری یو پی اس تجهیزات حمل ونقل دریایی:

حمل و نقل دریایی عبارت است از جابجایی افراد، کالاها و غیره به‌وسیله قایق، کشتی و دیگر شناورها از روی دریاها، اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها، کانال‌ها و رودخانه‌ها. کالاهایی که از طریق دریا حمل می‌شوند معمولاً دارای حجم و وزن زیادی می‌باشند. طولانی بودن ‏زمان حمل در اکثر اوقات توجیه چندانی برای مسافر ندارد. از سوی دیگر در بعضی موارد مشخصات جغرافیایی ‏کشور این نحوه ورود کالا و مسافر را غیر ممکن می‌کند چرا که دسترسی به آب‌های آزاد در تمام کشورها مقدور نمی‌باشد. اما با تمام این موارد حمل و نقل دریایی مهمترین نوع حمل بوده و درصد بالایی از تجارت جهان بدین شیوه به مقاصد حمل می‌رسد.

در حمل و نقل دریایی، استفاده از منابع برق بدون وقفه بسیار حائز اهمیت است. برای تأمین برق پایدار و بدون وقفه در کشتی‌ها، معمولا از ژنراتورهای دیزلی استفاده می‌شود. این ژنراتورها به منظور تأمین برق برای تمامی سیستم‌های الکتریکی کشتی، از جمله سیستم‌های نورپردازی، تهویه مطبوع، ابزار دقیق و سیستم‌های ارتباطی و اطلاعاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای تأمین برق بدون وقفه، معمولا ژنراتورهای دیزلی به صورت پشتیبان با یکدیگر اتصال داده می‌شوند تا در صورت بروز خطا یا نقص در یکی از ژنراتورها، ژنراتور دیگر به عنوان منبع برق پشتیبان فعال شود و تأمین برق بدون وقفه ادامه یابد. همچنین برای افزایش ایمنی و عملکرد سیستم، معمولا از سیستم UPS (Uninterruptible Power Supply) نیز استفاده می‌شود که با استفاده از باتری‌های قابل شارژ، تأمین برق پایداری در حالت اضطراری را فراهم می‌کند. علاوه بر این، در کشتی‌های بزرگ، معمولا از سیستم‌های Power Management System (PMS) نیز استفاده می‌شود. این سیستم‌ها به منظور بهینه‌سازی مصرف برق در کشتی طراحی شده‌اند و با مدیریت مصرف برق در تمامی سیستم‌های الکتریکی کشتی، از مصرف اضافی برق جلوگیری می‌کنند. این سیستم‌ها با مانیتورینگ مداوم بار برق و مدیریت مصرف برق توانایی تأمین برق پایدار را افزایش می‌دهد. تأمین برق پایدار در کشتی‌های دریایی بسیار حائز اهمیت است، زیرا این کشتی‌ها برای مدت زمان طولانی در دریا قرار می‌گیرند و برای تأمین امنیت و راحتی سفر باید برق بدون وقفه و به صورت پایدار فراهم شود. برای این منظور، علاوه بر سیستم‌های دیزل ژنراتور و UPS، سیستم‌های دیگری نیز در کشتی‌های دریایی بکار می‌روند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

سیستم‌های Power Conditioner: این سیستم‌ها برای حفظ کیفیت برق و حذف نویزهای الکتریکی موجود در شبکه برق کاربرد دارند. با حذف این نویزها، از کاهش عمر تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی کشتی جلوگیری می‌شود و همچنین امکان ایجاد مشکلات در سیستم‌های الکترونیکی کشتی به حداقل ممکن می‌رسد.

سیستم‌های Power Distribution Unit (PDU): این سیستم‌ها برای توزیع برق در سیستم‌های الکتریکی کشتی به کار می‌روند. با استفاده از این سیستم‌ها، برق به صورت یکنواخت و پایدار در سیستم‌های الکتریکی کشتی توزیع می‌شود و به مصرف اضافی برق جلوگیری می‌شود.

سیستم‌های Power Monitoring: این سیستم‌ها برای مانیتورینگ مصرف برق در سیستم‌های الکتریکی کشتی استفاده می‌شوند. با استفاده از این سیستم‌ها، می‌توان مصرف برق را در سیستم‌های مختلف کشتی مانیتور کرد و در صورت مشاهده افزایش مصرف برق، اقدام به بهینه‌سازی مصرف برق نمود.

 

کاربرد باتری یو پی اس تجهیزات حمل و نقل

امروز با رشد صنعت حمل ونقل در بخش های مختلف ریلی ، هوایی ،دریایی و … زیر ساخت‌های کاربردی در این صنعت به طور فزاینده ای روبه رشد و در حال تجهیز شدن به فناوری های پیشرفته و پیچیده است و تمرکز اصلی برروی ایمنی و تداوم برق و کاهش خطر هستند. هر آنچه که باعث توقف در ارائه خدمات حمل و نقل گردد غیر قابل قبول و گاهی خسارت های غیر قابل جبرانی به بار می آورد. تدوام برق رسانی و تضمین این تداوم نقش مهمی در ارائه خدمات در بخش های مختلف بخصوص خدمات راه آهن، فرودگاه، مترو ،کشتی ها و خودرو های سنگین  و تمامی بخش هایی که نیاز به محافظت از قطعی برق احتمالی دارند الزامی است . استفاده از یو پی اس و باتری های صنعتی با کیفیت در این شرایط بحرانی می‌تواند بسیار راه گشا باشد. باتری‌های یو پی اس وست استار محصولات سفارشی با کیفیت مرغوب قابل استفاده در تجهیزات حمل و نقل، توسط مهندسان متخصص این حرفه تولید و در سطح جهانی کنترل و نظارت می‌شوند.